Romeo og Julie

Klassiker genfortalt med dukker

En strid mellem to familier har varet i årtier, og der er skabt en stærk tradition med had på begge sider. Men hvad vejer tungest – kærlighed eller tradition?
Med humor og snilde gøres denne rørende fortælling om Romeo og Julie inderlig, levende og dynamisk. To, hvis kærlighed ikke vil bukke under for fordomme og magt. Fyldt med stemninger og problematikker, som både børn og voksne kan nikke genkendende til.

”Teater Refleksions dukketeaterversion af ’Romeo og Julie’ genfortæller ikke blot Shakespeares klassiker som et børnevenligt eventyr. (…) Den fortæller simpelthen hele den grusomme tragedie på en måde, som børnene forstår.”
– Teateravisen

 

 

HVAD BETYDER CORONA FOR DIT BESØG I TEATRET?
Du finder alle retningslinjer for aften-, weekend-, skole- og institutionsforestillinger HER.

Vær dog særligt opmærksom på følgende retningslinjer for aften- og weekendforestillinger:

Ved køb af flere billetter: Alle der køber mere en én billet ad gangen, får sæder i matchende antal ved siden af hinanden. Det betyder, at der vil være mindre end en meters afstand fra næstetip til næstetip mellem dig og dem, du kommer med/køber ind til.

Ved køb af enkeltbillet: Skal der være en meter fra næstetip til næstetip mellem dig og dine sidemænd, skal alle billetter købes enkeltvis. Da vi skal have logistikken til at gå op pr. forestilling, kan man dog ikke være sikker på at komme til at side ved siden af hinanden.

OBS:
Der kan ikke købes billetter til hverdagsforestillinger om formiddagen via hjemmesiden. Forestillingerne er forbeholdt skoler og institutioner. Ring på + (45) 86 24 05 72 for at booke billetter.

Medvirkende

 

Medvirkende: Sif Jessen Hymøller, Aapo Repo
Manuskript: Jesper B. Karlsen frit efter W. Shakespeare
Instruktør: Bjarne Sandborg
Scenografi: Mariann Aagaard, Niels Willum, assisteret af Amanda Axelsen Sigaard
Dukker: Mariann Aagaard, Amanda Axelsen Sigaard
Musik/lyddesign: Jacob Venndt
Lysdesign: Morten Ladefoged
Værksted/teknik: Morten Meilvang Laursen, William Højberg Nielsen, Amanda Axelsen Sigaard

Foto: Bo Amstrup

Tak til: Frederik Leopold Corneliusen

Praktisk information
For skoler og institutioner